Dieta South Beach

wszystko, co musisz wiedzieć o dietach

Odchudzanie brzucha dla mężczyzn

W poprzednim wpisie opowiedziałam wam trochę o odchudzaniu dla mężczyzn. W związku z tym, że kilku czytelników poprosiło o szczegóły, dziś przygotowałam krótki poradnik o tym, co dla panów najtrudniejsze. Odchudzanie brzucha dla mężczyzn łatwe nie jest, ale jeśli się uda, zmykasz fantastyczną i godną pozazdroszczenia sylwetkę. A więc – do dzieła!

Wiecie już z poprzedniego wpisu, albo po prostu z codziennych obserwacji, że większość mężczyzn tyje przede wszystkim w okolicach pasa, a wystający brzuch pojawia sie nawet u mężczyzn, którzy nie mają wielkiej nadwagi.

Dlaczego mężczyźni tyją w brzuchu?

Tak zwana otyłość brzuszna ma swoje przyczyny ściśle związane z płcią. To właśnie męskie hormony powodują, że tłuszcz rozmieszczony jest w taki właśnie sposób. Co ciekawe, otyłość brzuszna jest też problemem pań po menopauzie, gdy poziom męskich hormonów w organizmie kobiety rośnie. Warto też wiedzieć, że figura typu jabłko jest problemem nie tylko estetycznym, ale też zdrowotnym, bo często towarzyszy jej groźne otłuszczenie narządów wewnętrznych.

Dwa kroki do płaskiego brzucha

Odchudzanie brzucha dla mężczyzn polega a przeprowadzeniu dwóch prostych kroków.

  1. Redukcja tkanki tłuszczowej. Nadmiar tłuszczu trzeba po prostu spalić, nie ma innego wyjścia. Dalej dowiesz się, jak to dokładnie zrobić.
  2. Wzmocnienie mięśni brzucha. Rozwój tkanki mięśniowej sprawi, że twój brzuch będzie płaski i zyska naprawdę dobry wygląd.

Jak spalić tkankę tłuszczową na brzuchu?

Przede wszystkim musisz zacząć od rewolucji diecie. Na dobry początek pożegnaj się z piwem, tłustymi potrawami, słodyczami i kalorycznymi przekąskami, odstaw też napoje gazowane. Jedz jak najwięcej zdrowego białka: chude mięso, ryby i owoce morza, niskotłuszczowy nabiał to twoi sprzymierzeńcy. Zadbaj też o to, by jeść często i regularnie (pięć posiłków dziennie). Nie zapominaj o warzywach i owocach – wbrew pozorom naprawdę potrafią być smaczne! Warto też wprowadzić zasadę, że ostatni posiłek to chude białko bez węglowodanów i zjadasz go około trzech godzin przed snem. Nie pozbędziesz się jednak tkanki tłuszczowej bez aktywności fizycznej. Niestety, przełączanie programów pilotem się nie liczy. Do spalenia tkanki tłuszczowej potrzebujesz przede wszystkim ćwiczeń aerobowych. Trening aerobowy to na przykład bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy nawet szybki marsz, jeśli nie masz dobrej kondycji. Dopiero, gdy dzięki diecie i ćwiczeniom uda ci się osiągnąć prawidłową masę ciała przychodzi czas na drugi etap drogi do idealnego brzucha.

Ćwiczenia na płaski brzuch dla mężczyzn

Kiedy spaliłeś już większość tkanki tłuszczowej, możesz zająć sie rzeźbieniem i budową masy mięśniowej. Jaki trening brzucha będzie najskuteczniejszy? Dla zaawansowanych dobra jest tzw. 6 Weidera dająca naprawdę rewelacyjne rezultaty. Zawsze przyda sie regularne robienie brzuszków, najlepiej na siłowni, z wykorzystaniem odpowiedniej ławeczki i obciążeń. Pamiętaj o odpowiedniej technice, bo źle wykonywane ćwiczenia nie przynoszą efektów!

Wspomaganie redukcji tkanki tłuszczowej na brzuchu

Jak zapewne wiesz, a jeśli nie wiesz za moment się o tym dowiesz, za gromadzenie się tkanki tłuszczowej na brzuchu odpowiada przede wszystkim kortyzol i (w dużym stopniu) insulinoodporność. Winny jest więc taki a nie inny profil hormonalny. Hormony wyregulujesz dietą i ćwiczeniami, ale trochę to potrwa. Cały proces możesz przyspieszyć przy pomocy rozsądnej suplementacji. Na polu walki z insulinoodpornością najlepiej sprawdzają się: ekstrakt z zielonej kawy i ekstrakt z afrykańskiego mango. Spróbuj – wyraźnie przyspieszą odchudzanie.

Zostaw komentarz

Jeden komentarz

  1. Adrian

     /  23 Styczeń 2013

    Witam, dieta wydaję mi się dobra. Od jutro będe ja stosował. Mam jednak zastrzeżenia do mojej aktywności fizycznej, nie wiem czy wystarczą 2 treningi tygodniowo (piłka nożna) i w niedziele turniej halowy, po za tym robię ćwiczenia brzucha, P90X ABS Brzuch co 2 dzień, za miesiąc będe robił te ćwiczenia codziennie, a za 2 m codziennie, 2 razy w ciągu dnia. Myślicie,że to wystarczy?

Zostaw odpowiedź