Dieta South Beach

wszystko, co musisz wiedzieć o dietach

Precz z oponką, czyli o odchudzaniu brzucha

Nie narzekał(-a)byś na swoją figurę, gdyby nie odstający brzuszek? Chcesz pozbyć się oponki? Wystarczy, że zastosujesz specjalny „program”, za sprawą którego odchudzanie brzucha będzie możliwe. Co trzeba robić, by co nieco spłaszczyć brzuch? Przeczytaj poniższy artykuł i zacznij działać!

Po pierwsze – odpowiednia dieta

Jeżeli chcesz, by odchudzanie brzucha przyniosło oczekiwane rezultaty, musisz koniecznie zmienić swój dotychczasowy jadłospis. Przede wszystkim musimy przyzwyczaić się do częstszego jedzenia. Oczywiście jednocześnie musimy zredukować ich „jednorazową” kaloryczność. Dietetycy zalecają bowiem częstsze jedzenie, ale mniejszych porcji. Najlepiej jeść pięć razy dziennie. Dzięki temu unikniemy zgubnego w skutkach podjadania. Ponadto im częściej jemy, tym lepsza jest nasza przemiana materii, a tym samym usprawniamy proces spalania tłuszczu zgromadzonego w tkankach.

W naszej nowej diecie powinno znaleźć się jak najmniej produktów bogatych w tłuszcze. Zapomnieć musimy o słodyczach, które są bogatym źródłem pustych kalorii. Ponadto w zapomnienie muszą odejść wszelkiego rodzaju fast-foody. Jeżeli chcemy pozbyć się oponki, wówczas musimy zrezygnować z sosów, które powstają na bazie śmietany, zagęszczanych zasmażką zup.

Należy również ograniczyć spożywanie kawy. Okazuje się bowiem, że zawarta w niej kofeina pobudza apetyt oraz wzmaga wydzielanie kortyzolu, czyli hormonu stresu – a to z kolei jest powodem odkładania tłuszczu w okolicach brzucha.

W diecie nie powinno zabraknąć jogurtów, które są obfitym źródłem żywych kultur bakterii probiotycznych. Takie jogurty przyczyniają się do zmniejszenia wzdęć oraz zaparć. Zadaniem takich jogurtów jest dostarczanie naszemu organizmowi dobrą florę bakteryjną, a to z kolei zmniejsza produkcję gazów w jelitach.

W diecie na odchudzanie brzucha nie powinno zabraknąć warzyw oraz owoców, które stanowią źródło niezbędnych witamin i składników mineralnych. Nie są zabronione chude mięsa oraz owoce morza. Wskazane są ponadto produkty pełnoziarniste, które zawierają sporą ilość błonnika. Ten z klei jest naturalnym supresantem apetytu. Na skutek absorbowania wody tworzy w żołądku galaretowatą masę, dzięki czemu wypełnia sporą część żołądka. Dzięki temu nie czujemy się głodni, choć zjemy niewiele. Ponadto błonnik bardzo korzystnie wpływa na perystaltykę jelit, a więc zapobiega zaparciom oraz wzdęciom.

Z diety na odchudzanie brzucha musimy bezwzględnie wykluczyć alkohol. Nie jest wskazane spożywanie go nawet w najmniejszych ilościach. Etanol zawarty w piwie czy wódce powoduje, że nasz organizm zaczyna produkować hormon stresu, a co za tym idzie – wzmaga się odkładanie tłuszczu w okolicy brzucha – tak jak w przypadku picia kawy.

Jeżeli chcemy odchudzić brzuch, wówczas musimy pić sporą ilość wody oraz zielonej herbaty. Możemy kurację na odchudzanie brzucha wspomóc wypijaniem herbatek ziołowych. Zioła wspomogą perystaltykę jelit oraz mogą przyspieszyć proces trawienia poprzez wydzielanie soku żołądkowego. Wskazane jest picie mięty, lipy, rumianku, które pomogą zlikwidować wzdęcia.

Po drugie – niezawodne ćwiczenia

Kolejnym krokiem zbliżającym nas do uzyskania płaskiego brzucha są oczywiście ćwiczenia. Jeżeli nasz brzuszek jest bardzo okrągły, wówczas najpierw musimy pozbyć się warstwy tłuszczu. Co prawda będzie to żmudny, ale możliwy proces. Jak zredukować tkankę tłuszczową?

Jeżeli chcemy przyspieszyć spalanie tłuszczu, wówczas warto biegać bądź jeździć na rowerze. By zgubić tłuszcz należy przede wszystkim wykonywać ćwiczenia o charakterze aerobowym. Dobrze będzie, gdy taki trening będzie trwał co najmniej czterdzieści minut codziennie albo – jeśli nie ma takiej możliwości – chociaż trzy razy w tygodniu.

Popularne „brzuszki” niestety nie spowodują, że pozbędziemy się oponki. Takie ćwiczenia będą niezbędne, gdy będziemy chcieli ujędrnić oraz umięśnić swój odchudzony brzuch. Sposobów wykonywania brzuszków jest mnóstwo. Można ćwiczyć w sposób tradycyjny, można wykorzystać piłkę (umieszczamy ją między kolanami i ściskamy, gdy odrywamy łopatki). Brzuszki można wykonywać z uniesionymi nogami.

Po trzecie – pielęgnacja brzucha

By nasz brzuch ładnie się prezentował, warto zapewnić mu odpowiednią pielęgnację. Ważne są masaże, które przyczynią się do jędrności orasz uelastycznienia skóry. Dodatkowo masowanie brzucha powoduje poprawę krążenia oraz ruchów robaczkowych jelit.

Masując brzuch pomagamy rozbić grudki tłuszczu w tkankach, a tym samym ujędrniamy skórę.  Masować można się również w wannie, stosując różnego rodzaju przybory do masażu – szorstkie gąbki, rękawice, szczotki z gumowymi wypustkami.

Oponka na brzuchu bardzo często połączona jest z występowaniem cellulitu. Warto więc zainwestować w kosmetyki, które zwalczą skórkę pomarańczową.

Jeżeli wykonamy pewien wysiłek i zmobilizujemy się do działania, nie będziemy musieli nosić szerokich ubrań, by zamaskować oponkę. Odchudzanie brzucha wcale nie jest trudne, wystarczy tylko odrobina silnej woli. Jeżeli zaczniemy działać natychmiast, może uda nam się zdążyć spłaszczyć brzuch przed nadejściem urlopu.

5,0 k

Zostaw odpowiedź